lördag 29 juni 2013

Japanskt puzzel

Det har varit tyst på min blogg länge, men efter senaste och förhoppningsvis sista operationen av handen har jag nu "vaknat till ett bättre liv". Det har varit jätteroligt att sy japanskt  puzzel efter Evas superpedagogiska instruktioner. Idag har jag sytt ihop alla delarna eftersom syrummet kommer att bli upptaget av våra två underbara barnbarn i morgon och några dagar framåt. Två underbara killar på snart 9 och 12 år.

Här är resultatet innan jag har skurit till quilten runt om.















Det var allt för dagen. Fortsättning följer! Ha en fortsatt bra helg, alla som tittar in på min blogg!

3 kommentarer:

  1. Vilket spännande mönster, det blir jättefint!

    SvaraRadera
  2. Så kul att du har kommit igång med sömnaden igen. Det japanska pusslet ser trevligt ut
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det var lättare att sy än vad jag först trodde.Nu är det bara resten kvar... Jag tycker det är svårt att hitta på en bra quilting.

      Radera